Palvelumuotoilun avulla kehitetään asiakaskokemusta ja liiketoimintaa. Stima kouluttaa palvelumuotoilun osaajia maanlaajuisesti.
Hyvä palvelumuotoilu on keino erottautua ja parantaa kannattavuutta. Palvelumuotoilun avulla pyritään ymmärtämään, miltä palvelu tuntuu ja näyttää asiakkaan silmin. Palvelumuotoilun avulla kehitetään asiakaskokemusta ja liiketoimintaa. Palvelumuotoilu on erottamaton osa asiakaspalvelua.
Asiakkaan kokemukseen liittyy paljon eri ihmisiä ja tapahtumia: esimerkiksi organisaation kotisivut, asiakaspalvelu, huolto, laskutus, sosiaalinen media, johtaminen jne. Asiakaslähtöinen ajattelu ei onnistu, jos sen kehittämiseen ei osallistu koko organisaatio. Kukaan yrityksessä ei vastaa asiakaskokemuksesta yksin, joten palvelumuotoilu helpottaa organisaation palvelun tasalaatuisuutta.